Sunday, March 22, 2009

yang kupintakan pada hatimu

akankah berterusan setiap rasa rindu yang menjalar ini
yang setiap kalinya menggunung
bila mana sudah berada di kemuncaknya
rasa yang tidak keruan
mendatangkan rawan

rasa yang resah
mengundang keluh setiap hujung nafas

rasa yang ingin berlari
mengejar apa yang termimpi

rasa yang ingin meredah segala
hirau segala duri

rasa yang mau mencari
siapa yang menghanyutkan dalam rindu ini

dan mengapa pula aku
yang kau pilih
untuk merasa segala rasa ini
yang adakalanya amat menyesakkan di dalam hati

dan aku
pintakan pada hatimu
lepaskan..lepaskan..
aku dari belenggu
leraikan..leraikan..
aku dari rantaianmu ini

cukup dengan sekadar
lintasan baumu itu
cukup dengan sekadar
aku mendengar desah nafasmu
cukup dengan sekadar langkah terakhir bayangmu

MENGENAI TINTA JIWA?

My photo
sesuatu yang simple dan silence