Friday, December 19, 2008

pari-pari sedang mencari kelingking kamu

seperti mahu mewarna setiap bintang sama warna-warna di hati
biar adanya langit kelam itu bergemerlapan takhta
dengan kerdip warna-warni gugusan bintangnya
yang mana aku mahu semesta tunduk
segan akur
bila mana melihat ada sesusuk bahagia
lincah menari-nari di dalam setiap diri ini..
di dalam setiap jiwa ini..

wahai si jiwa dungu
kenapa memalingkan wajah di sebalik itu?
lihatkan jemari aku menggamit
memanggil-manggil namamu

mari sini
dekat sama aku

aku ada taman kecil
sangat indah ditakuk hati
berpacak sama pondok kerdil
juga sangat luas di ruang hati
ada bunga-bunga kecil
berlagu kiri ke kanan kembang menyeri

mari kemari, sayang
dekat sama pari-parimu
dia akan sentuh jiwa kamu
menoleh sama
mencari kelingking kamu
untuk dibawa sama ke dalam
taman kecilnya

lantas,
menjadi seperti di dalam aku
berwarna-warni seperti seorang aku

No comments:

MENGENAI TINTA JIWA?

My photo
sesuatu yang simple dan silence