Wednesday, November 12, 2008

hari ini,hari gampang saya di tempat kerja

bosan nak mengadap muka2 mereka.
kalau dah tau aku paling junior,
sila tunjuk ajar lah.

tak perlu nak tekan aku macam paku tekan itu.
title kamu tak gentarkan aku la.
jangan olok-olok kan aku ini.

tinggi mana pun pangkat kamu tu,
takkan aku letak hormat aku pada kamu,
selagi kamu tidak reti menghormati.
tu..pembancuh kopi di pejabat kita itu lagi tau menghargai.
pergi belajar dengan dengan dia bagaimana mahu menghormati dan menghargai.
yang selalu kau kerah untuk bancuhkan kopi untuk kamu itu.
ya, dia itu.
sungguhpun dia sekadar pembancuh kopi, darjat dia tinggi di mata aku.

budi bahasa.
kamu ada itu?
kalau ada pun, cukup fake.

celaka!
buat salah!
tak buat pun salah!

penat nak layan kerenah kamu.
jadi,begini sajalah.

yang penting.
setiap pagi aku tidak lewat untuk ke kantor.ya..ini sangat terbukti.kamu?hari-hari kelewatan.

yang penting,
rutin aku berjalan seperti biasa dan lancar.
kalau ada ad hoc task pun,aku pastikan akan disiap pada masa yang ditentukan.

yang penting,
apa yang kamu mahu aku sediakan,aku akan beri tepat pada waktunya.

senangkan?
dah.
pergi jauh-jauh.

No comments:

MENGENAI TINTA JIWA?

My photo
sesuatu yang simple dan silence