Tuesday, September 16, 2008

EMOSI KEBELAKANGAN INI

sejak kebelakangan ini emosi kurang stabil.jadi apa pun yang berlaku disekeliling kurasakan agak menjengkelkan.bunyi nada dering si dia,dibiarkan saja.aku malas.jika diteks, juga dibalas biasa-biasa saja.mengapa?entah..bukan masa yang sesuai untuk dimanja dan dibelai2 barangkali?

tengahari tadi sempat berbual bersama seorang rakan.katanya ingin melancong ke sampoerna,sabah.aku diam.mendengarkan saja celotehnya yang agak ghairah untuk melancong lagi.mengajak ku bersama.yang pada ketika itu jiwa sedang menerawang entah ke mana.bosan.sehinggakan aku perlu katakan tenang padanya..banyak masa lagi..(sebenarnya aku harus berkira-kira bajet dan masa untuk semua itu)

ya..seronok memang seronok.tapi aku bukan sesenang engkau yang bisa ke mana saja tanpa mengira batas waktu dan peruntukan..aku perlu berkira-kira..kamu harus faham itu.tidak apa2kan kalau seronok itu tanpa aku..pergi saja lah..diam lagi.

mengenai majlis berbuka puasa kecil-kecilan bersama rakan-rakan seperjuangan,kulaungkan juga pada sahabat ini.kuwar-warkan juga ringgit malaysianya untuk seorang.tidak mahal..sekadar RM20++.katanya malas..buat apa sekadar nak ke tempat aku untuk makan-makan.ya..setakat rm20,apalah sangat pada kamu.tapi nilainya tak sama dengan momen gelak tawa kita bersama nanti.fikirkan itu.hey,kalau kamu??sakit hatikan?diajak perkara yang baik.diciptakan pula pelbagai alasan.kereta tiada,takut banyak kerja,tak boleh nak janji,jauh, dan semua itu kamu saja yang ada alasan itu.kalau diajak melancong,beriya benar menawarkan diri itu.*fudge*

lantas terus ku putuskan talian.kawan2, aku benci manusia yang punya berbagai-bagai alasan walaupun sekadar untuk perkara mudah.aku cuma harap alasan-alasan itu akan menjengkelkan kamu suatu hari nanti.pasti.

*err..apa yang aku bebelkan nih?(sengih)*

No comments:

MENGENAI TINTA JIWA?

My photo
sesuatu yang simple dan silence