Monday, September 29, 2008

airmata menjadi semakin murah menjelang lebaran ini

beberapa hari yang lepas aku tekskan sahabat ini,sort of mahu mengadu.ku tanyakan mengapa sejak akhir-akhir ini mengapa air mataku semakin murah.dia menjawab simple,



''kamu rindukan bonda"

jawapan itu membuatkan hati ini menjadi lagi sayu dan airmata semakin lebat mencurah.ya,aku sangat merindukan dia.tuhan,kalau bisa kuterbangkan sebentar roh ini ke langit,cuma untuk sujud dikaki dan mencium tangannya,izinkanlah tuhan.aku sangat butuhkan itu.jika tidak pun,tolong hadirkan dia dalam mimpiku.baik-baikkah dia di sana?tolong ya tuhan,jagakan dia untukku.selama hayatnya,dia sangat tenang.walau derita di sana sini.aku kagum yang itu.tiada siapa-siapa yang bisa lawan kuatnya dia di dalam.

mak,mari jenguk rumah ya.kakak dah hiaskan cantik-cantik.jangan lupa bawakan haruman kemboja itu.kalau pun tidak dapat merasa bayangmu,cukup dengan haruman itu.petanda kamu itu ada di samping-samping kami.

*tunduk,menyeka airmata lagi*

3 comments:

j z . z said...

doakan untuk bunda kamu ya.
tabahkan hati.
semoga lebeh cekal.
kamu kakak yg baek.
tentu bunda gembira akannye.

-alfatihah!

j z . z said...

.ako pulang dulu.
.semoga kamu baek baek sentiasa.
.terima kaseh temankan ako di lebaran kali ni.

tinta jiwa said...

thanks j!aku tau kamu itu sangat memahami.thanks a lot.

MENGENAI TINTA JIWA?

My photo
sesuatu yang simple dan silence